Tukihaku 2011

Keskustelua maataloustuki- / veroasioista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

junttieinari
Luokka: yli 300 hv

Re: Tukihaku 2011

Lukematon viesti Kirjoittaja junttieinari »

No nyt tuli kokeiltua sähköistä tukihakua, ja sehän oli fiksu systeemi. Siis miten on suomalainen maatalousbyrokraatti onnistunut kehittämään näin yksinkertaisen ( ja toimivan) järjestelmän. :o
Lähettämällä lohkotiedot Wisun kautta ollaan jo aika lähellä toivomaani "tarkista ja ilmoita muuttuneet tiedot"-tukihakua.
Vesa
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Vesa »

Jari kirjoitti:
Teitkö itse?
Itse tein. Kaikki kun on omaa peltoa, aika pieni tila eikä erityistukisopimuksia ole päällä niin aika helppo hommahan tämä oli.
Jari

Lukematon viesti Kirjoittaja Jari »

Vesa kirjoitti:
Jari kirjoitti:
Teitkö itse?
Itse tein. Kaikki kun on omaa peltoa, aika pieni tila eikä erityistukisopimuksia ole päällä niin aika helppo hommahan tämä oli.

Sinne män, nyt on hakemukset lähetetty.

Ihan pikkuisen ketuttaa kun kasvulohkot voi siirtää Agrineuvoksesta mutta peruslohkoilla oli valintana joko viime vuotiset hakualat tai uudet digialat, näiden yhdistelmää ei neuvojan kanssa huomattu :?

Mulla noin 15-20 lohkoa joilla pinta-alat muuttui, ja Agrineuvokseen tein kaiken napin painamista myöten valmiiksi. Osa peruslohkojen pinta-aloista vanhalla kaavalla, osa digialana kun räikeimpiä virheitä piti karsia pois.
Piti käydä läpi koko peruslohkoluettelo ja muuttaa pinta-alat oikeen, että täsmäsi ilmoitettuihin kasvulohkoihin... Agrineuvoksesta nuo olisi saanut heti oikeilla luvuilla.

Muuten oli kivuton homma, lukuunottamatta Agrineuvoksen pientä töppiä, kertoi tukipinta-alat kahdella kun oli rasti kohdassa tulostetaan kaikki (ei kasvukausi). Yhdellä pikkutilkulla myös pilkkuvirhe tukipinta-alassa, muut pinta-alat oikeen. Tukihakemukseen olisi tarjonnut noilla tiedoilla pinta-alaksi 395 hehtaaria, kiva tällaiselle pikkutilalliselle :mrgreen:
Kaupoi

Lukematon viesti Kirjoittaja Kaupoi »

Jari kirjoitti: Piti käydä läpi koko peruslohkoluettelo ja muuttaa pinta-alat oikeen, että täsmäsi ilmoitettuihin kasvulohkoihin... Agrineuvoksesta nuo olisi saanut heti oikeilla luvuilla.
Määki jätin nyt sähkösesti, ja samallailla piti peruslohkojen pinta-alat vielä vipussa korjata käsin. Peltotuesta klikkaamalla meni muuten tiedot oikein.
Maataloustoimistolla kävin vielä kysymässä, että olivat lanketit tullu perille. Oli ne.
peehoo
Luokka: 75 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja peehoo »

Ne ois siellä nyt, eikä ongelmia.
Vastaa Viestiin