pintalevitin
Valvoja: Farmari-ryhmä
-
Kloppi
- Luokka: yli 300 hv
Re: pintalevitin
Lienee aika lailla sama levitin kuin oma ZA-M Max 1200.
Ilman vaakaakin pärjää kyllä, kiertokoe on aika helppo tehdä tarvittaessa, ja aika nopsasti löytyy "näppituntuma" mihinpäin säätöä tarvii tehdä. Mulla on kanssa Amatron, ja osaa säätää luukkuja nopeuden mukaan. Vaatii toki levittimeen sitten vastaavan varustuksen, eli karamoottorit luukuille sekä "matolaatikon" jossa siis varsinainen softa on. Hienosäätöä levitysmäärälle on helppoa tehdä, kun näyttö näyttää minkä verran lannoitetta pitäisi olla säiliössä jäljellä, joten sitten kun kone on tyhjä, niin näytöltä näkee minkä verran on erotus todellisuuden ja Amatronin välillä.
Uskallan kyllä suositella, oma levitin taitaa olla 6 vuotta ollut, ja yksi anturi on tarvinnut vaihtaa. Tarkkuus on tosi hyvä ilman vaakaakin, ei tule vaaka maksuun ainakaan lisääntyneenä tarkkuutena. Käytön mukavuus tietenkin on parempi vaakamallissa.
Limiter kannattaa sitten kanssa ottaa. Jos nyt jotain moitetta pitää antaa, niin maali on joistakin saumakohdista lähtenyt.
Ilman vaakaakin pärjää kyllä, kiertokoe on aika helppo tehdä tarvittaessa, ja aika nopsasti löytyy "näppituntuma" mihinpäin säätöä tarvii tehdä. Mulla on kanssa Amatron, ja osaa säätää luukkuja nopeuden mukaan. Vaatii toki levittimeen sitten vastaavan varustuksen, eli karamoottorit luukuille sekä "matolaatikon" jossa siis varsinainen softa on. Hienosäätöä levitysmäärälle on helppoa tehdä, kun näyttö näyttää minkä verran lannoitetta pitäisi olla säiliössä jäljellä, joten sitten kun kone on tyhjä, niin näytöltä näkee minkä verran on erotus todellisuuden ja Amatronin välillä.
Uskallan kyllä suositella, oma levitin taitaa olla 6 vuotta ollut, ja yksi anturi on tarvinnut vaihtaa. Tarkkuus on tosi hyvä ilman vaakaakin, ei tule vaaka maksuun ainakaan lisääntyneenä tarkkuutena. Käytön mukavuus tietenkin on parempi vaakamallissa.
Limiter kannattaa sitten kanssa ottaa. Jos nyt jotain moitetta pitää antaa, niin maali on joistakin saumakohdista lähtenyt.
Mä tilasin joulukuussa ZAM1201sen lisälaidalla. Vaaka oli mun mielestä turha kun kyseessä on kuitenkin vain pintalevitin. Limitteriä teki mieli mutta sekin aika arvokas joten jätin toistaseks pois.
Kuinka paljon vaaka olisi lisännyt hintaa? Kun ilman sitähän Amatron+, joka jo löytyy, ei osaa määrää muuttaa ajonopeuden muuttuessa. Vai muuttaako vain luukkujen asentoa, jonkin taulukon mukaan?masto kirjoitti:Mä tilasin joulukuussa ZAM1201sen lisälaidalla. Vaaka oli mun mielestä turha kun kyseessä on kuitenkin vain pintalevitin. Limitteriä teki mieli mutta sekin aika arvokas joten jätin toistaseks pois.
Entä limiter? Tuntuu ainakin limiter pakolliselta investoinnilta, kapeilla ja pitkillä lohkoilla lannoitus muuten puolella pellolla puolikas annos, eikös noilla ajeta aina limittäin kahden kerranteena??
Kyselee puhallinkoneen tarkkuuteen tottunut
Kannattavuuteen en ota kantaa, mutta aika hyvä rahtilevittäjäkin löytyy tästä meidän kylältä. Levittää amazonella+amatron+limiter+gps-opastus!Köysti kirjoitti:Onkos kellään käyttökokemusta tai muuten hyvää mielipidettä Amazonen ZA-M 1201 tai 1501 -levittimistä? Näissä ei ole puntaria ja siksi ovat edullisia. Onko liian karvalakkimallin kone pidemmän päälle, jos ei ole vaakaa? Lisäksi mua kiinnostais mahdollisuus kytkeä viska Amatron-näyttöön, joka tuli aikanaan ruutan mukana. Olenko ymmärtänyt oikein, että Amatroniin kytkettynä levitin osaa säätää ainemäärää nopeuden muuttuessa?
Amatron+ tulee aina levittimen mukana, mutta toki onnistuu käyttää jo traktorissa valmiiksi kiinni olevaakin. Voi sitten asentaa vaikka toiseen koneeseen, niin ei jää hyllyyn pölyttymäänKöysti kirjoitti:Onkos kellään käyttökokemusta tai muuten hyvää mielipidettä Amazonen ZA-M 1201 tai 1501 -levittimistä? Näissä ei ole puntaria ja siksi ovat edullisia. Onko liian karvalakkimallin kone pidemmän päälle, jos ei ole vaakaa? Lisäksi mua kiinnostais mahdollisuus kytkeä viska Amatron-näyttöön, joka tuli aikanaan ruutan mukana. Olenko ymmärtänyt oikein, että Amatroniin kytkettynä levitin osaa säätää ainemäärää nopeuden muuttuessa?
Amatronin kautta säätyy luukut nopeuden mukaan, vaakamalli säätäisi vielä määrää vaa'an avulla. Nostaa hintaa ~4 tonnia.
Kokemusta ei itselläni vielä ole, mutta "syssymmällä" ollaan viisaampia.
joo,taidankin tietää kenestä on kyse. Kävi ilmeisesti meidän lasin alla levittämässä teidän Urhoille. Sitte jos on ittellä hyvä viska niin vois ajaa kevätvehnällekin jaetulla lannoituksella. Se käytäntö on ilmeisesti yleistymään päin ja pitää varmaan ittekin koittaa.jk kirjoitti: Kannattavuuteen en ota kantaa, mutta aika hyvä rahtilevittäjäkin löytyy tästä meidän kylältä. Levittää amazonella+amatron+limiter+gps-opastus!
Mukava tietää, että ihan perusmallilla pärjää. Se limitteri kyllä pitää varmaann olla, että saa reunat ajettua mukavasti. Näkyykös Amatronissa levitetty pinta-ala samalla tavoin kuin ruiskuttaessa?Kloppi kirjoitti:Lienee aika lailla sama levitin kuin oma ZA-M Max 1200.
Jaa, mä ymmärsin esitteen perusteella, että Amatron+ sekä siihen tarvittava tronic -varustepaketti olisivat lisävarusteita ainakin näissä edullisemmissa malleissa, mitä kattelin. Huomenna varmaan selviää tarkat yksityiskohdat kun pitää myyjältä kysellä.Kari kirjoitti:
Amatron+ tulee aina levittimen mukana, mutta toki onnistuu käyttää jo traktorissa valmiiksi kiinni olevaakin. Voi sitten asentaa vaikka toiseen koneeseen, niin ei jää hyllyyn pölyttymään
Amatronin kautta säätyy luukut nopeuden mukaan, vaakamalli säätäisi vielä määrää vaa'an avulla. Nostaa hintaa ~4 tonnia.
Sori epäselvää kirjoitukseni - tarkoitin juuri sitä, että kun otat Tronic-paketin (luukkujen säätö Amatronin kautta nopaustiedolla) telee paketin mukana AINA myös uusi Amatron+ pääte. Eivät siis myi tuota pakettia ilman näyttöä.Köysti kirjoitti:Jaa, mä ymmärsin esitteen perusteella, että Amatron+ sekä siihen tarvittava tronic -varustepaketti olisivat lisävarusteita ainakin näissä edullisemmissa malleissa, mitä kattelin. Huomenna varmaan selviää tarkat yksityiskohdat kun pitää myyjältä kysellä.Kari kirjoitti:
Amatron+ tulee aina levittimen mukana, mutta toki onnistuu käyttää jo traktorissa valmiiksi kiinni olevaakin. Voi sitten asentaa vaikka toiseen koneeseen, niin ei jää hyllyyn pölyttymään
Levityslautaset joudut myös todennäköisesti vaihtamaan, jos/kun haluat 20-metrin ruiskun ajouriin ajaa.
Tuo tronic-paketti + limiter vaatii sitten traktorista kolmet hydroletkut - comfort-paketilla pääsee eroon kahdesta letkuparista ja saa sulkuluukkujenkin säädät Amatron-plussaan.
Asia ymmärretty ja kiitoksia lisätiedoista vielä. On tästä näyttöjutusta ainakin Amazonen kannalta se hyöty, että ei edes tule ajateltua Bögballen levitintä kun se tarkoittaisi lisää bokseja hyttiin. Itse laitteissa tuskin enää suuria paremmuuseroja on, kun kuitenkin aika vanhasta keksinnöstä on jo kyse.Kari kirjoitti:
Sori epäselvää kirjoitukseni - tarkoitin juuri sitä, että kun otat Tronic-paketin (luukkujen säätö Amatronin kautta nopaustiedolla) telee paketin mukana AINA myös uusi Amatron+ pääte. Eivät siis myi tuota pakettia ilman näyttöä.
Levityslautaset joudut myös todennäköisesti vaihtamaan, jos/kun haluat 20-metrin ruiskun ajouriin ajaa.
Tuo tronic-paketti + limiter vaatii sitten traktorista kolmet hydroletkut - comfort-paketilla pääsee eroon kahdesta letkuparista ja saa sulkuluukkujenkin säädät Amatron-plussaan.
-
Kloppi
- Luokka: yli 300 hv
Juu, näkyy levitetty pinta-ala ja levitetyt kilot ja käytetty aika per ha jne.Köysti kirjoitti:
Mukava tietää, että ihan perusmallilla pärjää. Se limitteri kyllä pitää varmaann olla, että saa reunat ajettua mukavasti. Näkyykös Amatronissa levitetty pinta-ala samalla tavoin kuin ruiskuttaessa?
Minulla on vanhempi Amazone zax ilman noita viimeisiä hienouksia, ero levitystarkkuudessa 80-luvun kauheuksiin on valtava. Tarkkuus parani huomattavasti, mutta mielestäni suurempikin haaste tarkkuudessa on saada ajourat sopimaan eritoten epämuotoisilla pelloilla. Nostaisin melkein ajo-opastimen kärkeen lisävarusteiden tärkeysjärjestyksessä, ennen kaikkea nurmella. Traktorista katsottuna monesti näyttää siltä että ajaa liian lähellä viereistä uraa.
Entäs SULKY ???
Laadukkaasti tehty, haponkestävä alakerta, moninkertainen maalaus, on sähköä tai gps;sää , tarvittaessa, netistä löytyy taulukot.
Vanhoja sylkyjä kun netistä etsii niin niissä ei näy ruostetta ? mutta ruostuuko bököpalli – kysyn vaan.
Tribord 3D / Epsilon siipi
http://www.youtube.com/watch?v=FzhYPkmG ... re=related
Ecovision Tribord
http://www.youtube.com/watch?v=L695mC5u ... re=related
SULKY DPX
http://www.youtube.com/watch?v=UD5xujCNPu4&NR=1
Laadukkaasti tehty, haponkestävä alakerta, moninkertainen maalaus, on sähköä tai gps;sää , tarvittaessa, netistä löytyy taulukot.
Vanhoja sylkyjä kun netistä etsii niin niissä ei näy ruostetta ? mutta ruostuuko bököpalli – kysyn vaan.
Tribord 3D / Epsilon siipi
http://www.youtube.com/watch?v=FzhYPkmG ... re=related
Ecovision Tribord
http://www.youtube.com/watch?v=L695mC5u ... re=related
SULKY DPX
http://www.youtube.com/watch?v=UD5xujCNPu4&NR=1
ZA-M 1500 ollut käytössä neljä kesää, käyttökokemukset pelkästään positiivisia. Ainoat huoltotoimenpiteet on ollut pesu ja nivelakselin rasvaus, korjaustarpeita ei ole ollut. Levitystarkkuus erittäin hyvä (15 m urat), säädöt olen hakenut web-palvelusta. Kiertokoevarustuskin tuohon mutta ei ole tullut ainakaan vielä kertaakaan tehtyä. Ohjainyksikkönä on Amados.
Mitä Bb:en olen verrannut niin Amazonen tehtaan poikain työnjälki on siistimpää ja kone on hieman viimeistellymmän oloinen. Vai onkohan se vain vihreä väri mikä miellyttää enempi silmää...
Mitä Bb:en olen verrannut niin Amazonen tehtaan poikain työnjälki on siistimpää ja kone on hieman viimeistellymmän oloinen. Vai onkohan se vain vihreä väri mikä miellyttää enempi silmää...
- Wilpo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Värillä taitaa olla vaikutusta omiin mieltymyksiin. Ite kun vertailin niin pidin Bb:tä viimeistellymmältä ja tulevamman oloiselta. Maalipinta ja Bb:n ruostumaton alakerta pitää kyllä koneen tosi siistinä pitkään. Tai sitten vaan se sininen mikä sopi omaan silmään.khd kirjoitti:Mitä Bb:en olen verrannut niin Amazonen tehtaan poikain työnjälki on siistimpää ja kone on hieman viimeistellymmän oloinen. Vai onkohan se vain vihreä väri mikä miellyttää enempi silmää...
Joo-o, kyllä siinä nyt niin kävi että Amazone ZA-M 1001 tulee varustettuna tronic- ja komfort-paketeilla sekä limiterillä. Ehkä HIEMAN kehittyneempi kuin nykyinen ELHO:n yhden säkin vetävä yksisiipinen malli 
-
oppipoika2
- Luokka: 75 hv., takaveto
Amazonesta olen kuullut että ainakin sähkömoottorit ovat hajonneet (koneessa vaaka ja sähkömoottoreilla säädetään luukkuja auki/kiini Siis syötön määrä)
Ja Bögpallesta yhdellä tutulla meni jokin kriittinen osa (aikaa pari vuotta niin ei enää muista mikä osa) rikki useaan kertaan eikä huoltomieskään saanut sitä kuntoon!!
Eli toisin sanoen kaikissa on jotain vikoja vaikka kuinka olisivat markkinajohtajia ja kehuttuja!!
Ja Bögpallesta yhdellä tutulla meni jokin kriittinen osa (aikaa pari vuotta niin ei enää muista mikä osa) rikki useaan kertaan eikä huoltomieskään saanut sitä kuntoon!!
Eli toisin sanoen kaikissa on jotain vikoja vaikka kuinka olisivat markkinajohtajia ja kehuttuja!!