Oikeastaan sinun ei tarvitsisi ohjelmoida liikenopeuksia 2 kuljettajan paikkaan etukuormaimelle, vaan sinulla olisi 4 paikassa etukuormaimelle omat säädöt. Vaikkapa ihan tavan keinukytkimellä voisi olla valinta nosturin/kuormaajan välillä. Ohjelmassa on vaikkapa ehto, että kytkimen on asento on blokkaava objekti nosturin toiminnalle, mutta vaadittu objekti etukuormaimen toiminnalle. Jos on propotoiminto jatkeelle ja kouralle käytössä, eli käytännössä minivivut, niin ainakaan vanhassa xp:ssä ei riitä lähtöjä enää ek:n propotoiminnalle, vaan pitää lisätä toinen xp.retku kirjoitti:joo. mulla on ollut tarkotuksena hyödyntää sitä iqania. l90 on hakkurissa, xp moduli myös. jos hakkurin johdot on irti, ilmoittaa iqani off tilaa. uudemman version voisi kuulemma valjastaa myös etukuormaimen käyttöön, ei ilmoita off tilaa vaikka johdot irti. mun pitäs varmaan ostaa toinen xp? oikean puolen nosturivivulla käskettäisiin esim. p70 pöytää joka asennettu traktoriin. näytöltä vaan valittis ek ajon (esim. 2 kuljettajan tietoihin ohjelmoidut liikenopeudet)
Vanhemman sukupolven Iqanissa ohjelma syötetään näyttöön, uudessa purkkiin. Tuosta en olisi varma, etteikö uusikin hälyttäisi, jos purkki uupuu. Tai jos olen oikessa, niin eihän se näyttö hälytä, koska äly jäi purkkiin.
Uudessa versiossa pystyy muuten noita kuljettaja paikkoja rakentamaan mielensä mukaisen määrän.
Kaikkea kivaahan Iqanilla saisi vanhempaan traktoriin värkättyä. Vaikkapa jos värkkäisi nappikytkintä, niin voisi toteuttaa kytkimen toimintanopeuden suhteessa ajonopeuteen. Tahi alusterään toiminnon, että kun lähdet pakittamaan, niin terä nousee automaattisesti ylös. Toisella Foorumilla näistä joskus eri nimimerkillä kirjoittelinkin.
Venttiilipöydistä en osaa sanoa, että miten lähelle samoihin ominaisuuksiin Danfossilla pääsee Parkerin kanssa, jos sen ottaisi samoilla varusteilla (painekompensointi etc). Ja ohjaisi sitä Iqanilla. Danfossinkin saa muutettua virtaohjatuksi, joskus näin kuvan esitteestä, missä oli toisenlainen esiohjauspääty Danfossissa. Hinnasta en osaa sanoa, jäisikö halvemmaksi.