Vakuutusyhtiögallup
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Rubinjo
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Mulla menny just samalla lailla. Ei aikomusta vaihtaa hyvän toiminnan takia.TDK kirjoitti:Lähivakuutus. 3 isoa vahinkoa tullut tässä vuosien aikana eikä olis voineet paremmin enää asioita hoitaa. Kaikki sujui tinkaamatta ja nopeasti. Hiukka kallimpi kuin moni muu mutta maksan mieluusti jos palvelu toimii yhtä mallikkaasti tulevaisuudessakin.
- Maalaispoika
- Luokka: >500hv
Meidän kunnassa on vielä lisäalennus Lähivakuutuksen maksuihin sen mtk:n 10 % lisäksi. Tuottajayhdistys on neuvotellut vielä toisenkin 10 %, eli kuulumalla paikalliseen tuottajayhdistykseen saa 20 % alennuksen maksuihin.
Yksi mielenkiintoinen piirre näytti olevan Pohjolan vakuutustarjouksessa, että solmiessa uuden sopimuksen saa siinä jonkin alenevan lisäedun ainakin kotivakuutuksen yhteydessä. Eli vakuutusmaksu tulee nousemaan pikkuhiljaa, joten sekin pitää ottaa huomioon tarjouksia verratessa.
Yksi mielenkiintoinen piirre näytti olevan Pohjolan vakuutustarjouksessa, että solmiessa uuden sopimuksen saa siinä jonkin alenevan lisäedun ainakin kotivakuutuksen yhteydessä. Eli vakuutusmaksu tulee nousemaan pikkuhiljaa, joten sekin pitää ottaa huomioon tarjouksia verratessa.
Maatalouden ulkopuolelta, mutta jouduin tilanteeseen Fennia (Yrittäjien vakuutusyhtiö?) Eivät myöntäneet tiettyä vakuutusta meille, koska uusi yritys ja sen verta epäillyttävää??? Muistan ikäni, tämän helsinkiläisen FENNIAN edustajan sanat; FENNIA EI TULE MYÖNTÄMÄÄN TEILLE VAKUUTUSTA!
Ok, Tapiolan kanssa ei mitään ongelmaa! En ole koskaan aiemmin tuntenut itteeni niin "halvaksi/epäluotettavaksi" ! nimim. vahva tase!
BOIKOTOIKAA FENNIAA!!
Ok, Tapiolan kanssa ei mitään ongelmaa! En ole koskaan aiemmin tuntenut itteeni niin "halvaksi/epäluotettavaksi" ! nimim. vahva tase!
BOIKOTOIKAA FENNIAA!!
Re: Vakuutusyhtiögallup
Nyt on kilpailutettu Pohjola, Lähivakuutus ja Tapiola. Tapiolassa pysytään edelleen, mutta maksu pieneni n.500€. Hinta ero yhtiöiden välillä oli n.80€ pohjolan ollessa halvin, mutta muutamista maksettavista korvauksista summa olisi ollut pienempi, kuin Tapiolan ja Tapiolalla ei ole konevakuutuksien korvauksissa mitään kattoa jolloin jokaisen uuden koneen ostamista ei tarvitse ilmoitella. Lähivakuutuksella on se 1500€/ha+lisä summa. Tapiolalle tullut nyt jokin riskienkartoitus juttu, jolla tuo hinnan tiputus perusteltiin.
Pitää perehtyä Osuuspankin asiakkaana varmaan lähitulevaisuudessa Pohjolapankin tarjontaan.
Nyt keskitetty lähivakuutukseen, mutta en ole tyytyväinen palveluun. Ei riittävän selkeää tietoa saatavissa siitä, miten korvataan ja mitä korvataan. Ei kysymälläkään. Tai sitten olen tyhmä, enkä ymmärrä.
Kun löydän yhtiön josta saan itse ymmärtämäni selvityksen, esim. siitä, mitä korvataan kun asuntoni palaa, siirrän vakuutukseni sinne.
Toistaiseksi saa olla näin.
Nyt keskitetty lähivakuutukseen, mutta en ole tyytyväinen palveluun. Ei riittävän selkeää tietoa saatavissa siitä, miten korvataan ja mitä korvataan. Ei kysymälläkään. Tai sitten olen tyhmä, enkä ymmärrä.
Kun löydän yhtiön josta saan itse ymmärtämäni selvityksen, esim. siitä, mitä korvataan kun asuntoni palaa, siirrän vakuutukseni sinne.
Toistaiseksi saa olla näin.
Lähivakuutuksessa nyt, mut taidan vaihtaa Tapiolaan. Kattoos sitten parin vuoden päästä jos kävin pyytämässä tarjoukset Lähivakuutukselta ja pohjolalta ja vertais niitä sitten taas Tapiolaan.
Iffit ei kiinnosta, niinpaljon huonoja kokemuksia olen kuullut noiden pörssiyhtiövakuutusfirmojen toiminnasta.
Iffit ei kiinnosta, niinpaljon huonoja kokemuksia olen kuullut noiden pörssiyhtiövakuutusfirmojen toiminnasta.
Nostetaas aihe ylös. Itellä nyt tarjoukset pöydällä Pohjolasta ja Tapiolasta. Pohjolan on jonkin verran halvempi, mutta Tapiolan työkone korvaukset vaikuttaa paljon paremmalta. Tiedä sitten kumpaan kallistuisi. Vakuutuksissa tosin halvin harvoin on paras..
Mikama kirjoitti:Nostetaas aihe ylös. Itellä nyt tarjoukset pöydällä Pohjolasta ja Tapiolasta. Pohjolan on jonkin verran halvempi, mutta Tapiolan työkone korvaukset vaikuttaa paljon paremmalta. Tiedä sitten kumpaan kallistuisi. Vakuutuksissa tosin halvin harvoin on paras..
Iffistä on korvaukset tulleet todella hyvin ja nopeasti. Ei ole tarvinnut taistella yhtään.Hervast kirjoitti:Lähivakuutuksessa nyt, mut taidan vaihtaa Tapiolaan. Kattoos sitten parin vuoden päästä jos kävin pyytämässä tarjoukset Lähivakuutukselta ja pohjolalta ja vertais niitä sitten taas Tapiolaan.
Myös korvauksen määrä kannattaa huomioida. Itse laskin jokunen vuosi sitten että tapahtuneen pikku vahingon korvauksen erotuksella maksan nykyisen ja halvimman tarjouksen välistä eroa pari ja jään vielä plussa.
Viime talvena kävi Tapiolan kaveri ja viime kesänä Pohjolan kaveri. Pohjolan kaveri ei päässyt lähellekään. Tapiola vähän lähemmäksi. Eka tarjous oli ~600€ kalliimpi, kuin Lähivakuutus, näytin oman laskuni, tipahti heti 400€. En vaihtanut. Tuo on minusta vähän asiakkaan kusetusta, jos ensin yritetään tarjota kovemmalla katteella.
Btw, kahtokaas sitte Myel-vakuutukset kohilleen. Ite nostin työtuloa netin kautta viime heinäkuussa ja nyt olen ollut sairaslomalla helmikuusta lähtien. Enkä tiedäkään, että kuin kauan jatkuu ja ryhdytäänkö jossain vaiheessa miettimään alan vaihtoa...
Btw, kahtokaas sitte Myel-vakuutukset kohilleen. Ite nostin työtuloa netin kautta viime heinäkuussa ja nyt olen ollut sairaslomalla helmikuusta lähtien. Enkä tiedäkään, että kuin kauan jatkuu ja ryhdytäänkö jossain vaiheessa miettimään alan vaihtoa...
Tänään kysyin kuin kaverin matsi lähivakuutusta vastaan etenee, vastinetta tekee.
Noukinvaunuun tuli rikko, lähi totesi että normaalia kulumaa eikä korvata = onkohan tuo voimassa vain vuoden , kuten takuukin
Ite en ole osannut vielä tapiolasta vaihtaa,muutama kerta otettu kilpailevat tarjoukset.
Noukinvaunuun tuli rikko, lähi totesi että normaalia kulumaa eikä korvata = onkohan tuo voimassa vain vuoden , kuten takuukin
Ite en ole osannut vielä tapiolasta vaihtaa,muutama kerta otettu kilpailevat tarjoukset.
2007 Joulukuussa vastailin tähän galluppiin ja sen jälkeenkin tapahtunut paljon. Silloin oli Tapiolassa, vaihtui sittemmin Pohjolaan ja takaisin Tapiolaan. Nyt vaihtui vuoden vaihteessa takaisin Pohjolaan
Viimeisin vaihto tutun vakuutusmyyjän perässä, tai sai houkuteltua hinnalla ja ehdoilla kun tiesi tilanteeni. Tottakai keskittämisedutkin merkittäviä Osuuspankin asiakkaana.
Kilpailuttaminen on kannattanut aina, ja mikäli hinta nousee Pohjolassa yli sietokyvyn, välittömästi lähtee uusi tarjouskierros. Sikäli hyvä asiakas ollaan oltu,että yksi vahinko viimeisen kymmenen vuoden aikaan eikä sekään kymppitonnia suurempi. Aiemmatkin vahingot eläinpuolella ja kohtuullisen pieniä. KOP KOP, toivottavasti saa maksaa jatkossakin "turhaan" vakuutusmaksuja.
Kilpailuttaminen on kannattanut aina, ja mikäli hinta nousee Pohjolassa yli sietokyvyn, välittömästi lähtee uusi tarjouskierros. Sikäli hyvä asiakas ollaan oltu,että yksi vahinko viimeisen kymmenen vuoden aikaan eikä sekään kymppitonnia suurempi. Aiemmatkin vahingot eläinpuolella ja kohtuullisen pieniä. KOP KOP, toivottavasti saa maksaa jatkossakin "turhaan" vakuutusmaksuja.
Meikä myös kilpailutti Tapiolan viime keväänä. (Tällä hetkellä vakuutukset pohjolassa).
Vertailu Pohjolan kanssa samoissa. Ehkä Tapiolan vakuutuksissa olisi ollut hiukan jotain enemmän.
Näin OP bonusten kanssa vähennettyinä, en katsonut maksaa vaivaa vaihtamisella, kun vuosimaksu suht sama. (ero siis alle satku) Olishan siinä joutunut maksamaan taas rekisteröintimaksuja.
Vertailu Pohjolan kanssa samoissa. Ehkä Tapiolan vakuutuksissa olisi ollut hiukan jotain enemmän.
Näin OP bonusten kanssa vähennettyinä, en katsonut maksaa vaivaa vaihtamisella, kun vuosimaksu suht sama. (ero siis alle satku) Olishan siinä joutunut maksamaan taas rekisteröintimaksuja.