Tyrkättävä äes

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

jss66
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja jss66 »

rgsleo kirjoitti:Työsyvyys vaihtellee kai tässä vedettävässä vähemmän, työnnettävään verraten?
Tämän edessä olevan "vedettävän" työsyvyys ei ainakaan vaihtele,jyrä kantaa todella hyvin. Ei ole juurikaan säätämis tarvetta saven/liejun välillä.Esim pyörä äes sukeltaa pehmeässä enemmin.
rgsleo
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja rgsleo »

Ei kai sentään sänkipellolle pelkästään tuo riitä keväällä...??
jss66
Luokka: Hevosaura

Lukematon viesti Kirjoittaja jss66 »

rgsleo kirjoitti:Ei kai sentään sänkipellolle pelkästään tuo riitä keväällä...??
Syksymuokattuja olen tähän asti tällä työnnellyt. Tasausäestys tarvittaessa. Vaan onhan sitä sänkeen kokeiltava tulevana keväänä.
Luulen kuitenkin että ensin muokkarilla matala äestys ja sitten tällä vehkeellä kylvöppohja.
[Jako]
Luokka: Polkutraktori

Re: Tyrkättävä äes

Lukematon viesti Kirjoittaja [Jako] »

Tuollaista tarttis ittekki sillä ei syksyllä kevytmuokatut maat niin paljoa vaadi että sais hyvän kylvöpohjan. Traktorikin liikkuu tasaisella kun äes on etunostolaitteissa.

Valmistajia nyt on ainakin He-Va ja Lemken mutta onko muita? Käytettyjä ei varmaankaan markkinoilla kovin useita ole ainakaan minun hakujeni perusteella. Enemmän tuollainen äestyyppinen kiinnostaisi eikä niinkään pakkeri.

http://www.opico.co.uk/Heva/front/index.html
http://www.lemken.de/content_manager/pa ... da666e1410
Jorma
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Jorma »

Mulla on Quarz, tosin välimuokkaimena. Etuasennuksessa huonona puolena, ettei ole ohjautuva ja tulee melko kauas eteen.
massey ferguson5455
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja massey ferguson5455 »

kyllä on hieno kone ja polttoainettakin säästy varmaan ihan mukavasti näillä löpön hinnoilla :D
MK
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja MK »

Kertakaikkiaan hienosti tehty äes!
Vastaa Viestiin