Työntövarren lukitsin

Keskustelua traktoreista ja työkoneista. Uusista malleista, vioista, parannuksista.

Valvoja: Farmari-ryhmä

maraani
Luokka: yli 300 hv

Re: Työntövarren lukitsin

Lukematon viesti Kirjoittaja maraani »

No löytyihän täältä tämmöinenkin viestiketju - hyvä foorumi on :)

Eikäköku mä laitoin hydraulisen työntövarren Maxxumiin ja M:n alkuperäinen työntövarren kiinnike on mekaaniselle tv:lle. No siitä pikapikaa muotoilin koukun, joka otti hydraulisen tv:n putken alta kiinni. Ja pelasi kevään. No kesän alussa kun aloin vetää silppuria, piti siirtää tv keskimmäiseen reikään, ts. alemmas eikä kannake enää pelannutkaan. Eipä sitä ole tarvittukaan kun on ollut vetolaite koko kesän perässä, mutta kohta pitäis modifioida jotenkin.

Toi ketjuhomma nyt vaikuttais pätevimmältä. Fendtistä kans kattelin mallia, siinä on semmoinen tanko, jossa pallo päässä ja ottaa siis päästä kiinni. Pitäis vaan saada tv aika pystyyn, ettei tanko olis tyhjänä kovin pitkällä.

Laittakaas ny vielä joku kuvia omista virityksistänne, joko itse tekemistänne tai tehdastekoisista. Olis mulla tuommoisia turvavyöjuttujakin jossain kuvvaan muistais misä.
O.J.
Luokka: >500hv

Lukematon viesti Kirjoittaja O.J. »

maraani kirjoitti:...Fendtistä kans kattelin mallia, siinä on semmoinen tanko, jossa pallo päässä ja ottaa siis päästä kiinni. Pitäis vaan saada tv aika pystyyn, ettei tanko olis tyhjänä kovin pitkällä...
Mulla TSA:ssa vastaava systeemi ja muissa on naruviritykset. Muutaman vuoden välein ne saa uusia, mut noilla mennään.
Cultor

Lukematon viesti Kirjoittaja Cultor »

Joissakin traktorimalleissa on hyvä työntövarren kannatin vakiona. Kuvassa ei ole alkuperäinen, mutta on sen kaltainen rakenteeltaan ja toiminnaltaan.
IMG_0367.jpg
massey ferguson5455

Lukematon viesti Kirjoittaja massey ferguson5455 »

tälläset työntövarren telineet löytyy meiltä kahdesta koneesta
12092008(003).jpg
perfekt
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja perfekt »

Jos kopioi ; Kannattaa apinoida Fendttiä

Edessä tosi yksinkertainen perustuu painovoimaan lukon toiminta

Takana kuunsirppi jousella , menee heittämällä kiinni ja aukeaa kevyellä sormenliikkeellä

Kauaan sitten tein tyyliin ämpärinsanka latta-alumiinista saranoituna hytin takalasin alaputkeen kahdella pultilla.
Katsotaan löydänkö kuvan jostakin. Paino voima pitää paikallaan ja ei sivuheiluntaa,,,,,,,,
Radon

Lukematon viesti Kirjoittaja Radon »

O.J. kirjoitti:
maraani kirjoitti:...Fendtistä kans kattelin mallia, siinä on semmoinen tanko, jossa pallo päässä ja ottaa siis päästä kiinni. Pitäis vaan saada tv aika pystyyn, ettei tanko olis tyhjänä kovin pitkällä...
Mulla TSA:ssa vastaava systeemi ja muissa on naruviritykset. Muutaman vuoden välein ne saa uusia, mut noilla mennään.
Saman tyylinen on kanssa väsätty, tarveaineina on ollut jokin raidetankonpää, mekaanisessa työntövarressa tuo pelaa hienosti vielä veivinä eikä paljon yksinkertaisempi enää vois olla.
Make

Lukematon viesti Kirjoittaja Make »

Mulla on yleensä työntövarret konehallin seinässä naulassa. Otetaan sieltä, kun tarvitaan. Aika harvoin nykyään. 8)
maraani

Lukematon viesti Kirjoittaja maraani »

Tämmöinen siitä sitten tuli. Tai ei mitään tullu ku tuommoisen tein! :) Tuon saa otettua irti istuimella istuen, mut kiinni laitto pitää tehdä alhaalta, letkut ei mee sovinnolla oikein muuten.

Kiitoksia kaikille vastanneille ja mallin näyttäneille!

Kuvassa näkyy myös lisähydrauliikkaventtiilit, jotka asensin kesällä.
Liitteet
Työntövarren pidike Maxxumiin
Työntövarren pidike Maxxumiin
Vastaa Viestiin