Syksy 2015
Valvoja: Farmari-ryhmä
Re: Syksy 2015
Mikä oli kauran lajike ja missä päin Suomea kasvoi?
Rikkaruiskutukset meni express+mcpa/cantor. Kyllä se hyvin taimettuneeseen saunakukkaan tehoaa, tosin ei ole maavaikutusta. Mutta elokuun lämpimät vasta pisti saunakukat liikkeelle ja ne nyt syyskuun lopussa ne vasta alkoivat kukkia.SS kirjoitti:Oliko kuitenkin jotakin oikeatakin kerääjää kylvössä, jonka takia käytetyt aineet olivat näitä hellävaraisimpia ?
-SS-
Valkoapilaa elokuun alussa pintaan 2,4kg/ha. Tasaisesti se kyllä levittyi koko alalle.
Ensi keväänä kokeilen kylvön yhteydessä timotei ja uudelleen valkoapila.
Steinar-kaura ja etelä-suomi. Outoa sikäli, että edellinen kuorma sentään kelpas rehuksi, edellisen ja jälkimmäisen kuorman kaurojen kylvöillä väliä viikko, ja myös puintien väliä viikko, ja hiukan sadettakin siiinä välissä.simppali kirjoitti:Mikä oli kauran lajike ja missä päin Suomea kasvoi?
Jostain olin kuulevinani, että juurikin tuo Steinar olisi tämän vuoden kauroissa ollut innokkain nostamaan DON-arvoaan. Tiedä sitten, pitääkö paikkansa.
Eipä siinä muuta kannata kauroille tehrä kuin joko itse tai joku muu ajaa ne stokerista läpi ja muuttaa lämmöksi. Halvempaa kaura on polttaa kuin pelletit.
-
Luttisaari
- Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv
Eikö noita kauroja voi tarjota hetken päästä jonnekkin muualle, testit voi heitellä nin että jonnekkin muualle ne kelpaavat.
Myös lajittelu voi olla avuksi DON-kauroihin. Pöpöt ovat nimenomaan pienissä jyvissä. Olen kuullut juttuja kauraeristä joissa toksiinipitoisuus on pudonnut murto-osaan lajittelemalla.