Aloitan itse: 369€/ha Naudanlihan tuotanto.
Konekaluston poistamaton menojäännös €/ha
Valvoja: Farmari-ryhmä
- Harrastelija
- Luokka: 50 hv., takaveto
Konekaluston poistamaton menojäännös €/ha
Jokin aika sitten vertailtiin traktoreiden tehoja suhteessa peltohehtaareihin. Otetaas uusi vertailu. Paljonko on konekaluston poistamaton menojäännös peltohehtaaria kohden? Veroilmoitushan on juuri tehty ja luvut ovat tietenkin mielessä. Nuoremmat utelevat isältään tai äidiltään
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
284 € /ha siemen tuotanto, ei maksimi poistoja
Viimeksi muokannut Murtola_Lasse, 08 Maalis 2006, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
viljanviljelijä
- Luokka: yli 200 hv
Viljatilalla 277€/ha.
Olenkin odottanut, että otettaisiin enemmän kantaa konekustannukseen, koska uskoisin sieltä löytyvän tuotantokustannusten suurimmat murheet. "Pitäisi olla isompi ja uudempi kalusto kuin naapurilla ja vielä pystyä selittämään se kannattavaksi."
Tosin menojäännöksen vertailu antaa vain suuntaa todellisesta konekustannuksesta. Laajentaneella tilalla rahat todennäköisesti tiukemmalla ja pitää turhat hankinnat poissa eikä ainakaan käytetty yhtä runsaasti varauksia.
Olenkin odottanut, että otettaisiin enemmän kantaa konekustannukseen, koska uskoisin sieltä löytyvän tuotantokustannusten suurimmat murheet. "Pitäisi olla isompi ja uudempi kalusto kuin naapurilla ja vielä pystyä selittämään se kannattavaksi."
Tosin menojäännöksen vertailu antaa vain suuntaa todellisesta konekustannuksesta. Laajentaneella tilalla rahat todennäköisesti tiukemmalla ja pitää turhat hankinnat poissa eikä ainakaan käytetty yhtä runsaasti varauksia.
- Maalaispoika
- Mullifarmari