Alkoholikuluja ei saa(olen kysynyt) mutta jospa nuo kelpaisi
Maatalousmenoihin mukaan
Valvoja: Farmari-ryhmä
Maatalousmenoihin mukaan
Tiesittekö, että EU-lainsäädännön mukaan maanviljelijät saavat huoltoasemalta ostetut kondomit verotukseen. Kuittiin pitää kirjoittaa: "Työntövarren suojakumi"
Re: Maatalousmenoihin mukaan
Väärä asema,aina saa kuitin voiteluaineistaMB TRAC kirjoitti:
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Jaaha! verottaja voisi lähettää Jarille pienen lisämätkyn varmuuden vuoksiJari kirjoitti:Väärä asema,aina saa kuitin voiteluaineistaMB TRAC kirjoitti:
Kuinkahan Altialta sais denaturoimatonta viinaa isommissa erissä verottomana? Sille ois tarvetta meikäläisen maalämpöpumpun maapiiriin varmuusvarastoksi...
Sitä ois tallessa 30 AIV-liuospöntön kaltaisessa astiassa ~10-15 litraa, 60% ois, mutta se denaturointi.
Niin tännehän saa kuvankin kätevästi, etualalla ois Venäjältä tuotua Vichyä. Kumpikoha noista ois vaarallisempaa

Yhdellä pötölliselläkin pääsis jo aika pitkälle
Sitä ois tallessa 30 AIV-liuospöntön kaltaisessa astiassa ~10-15 litraa, 60% ois, mutta se denaturointi.
Niin tännehän saa kuvankin kätevästi, etualalla ois Venäjältä tuotua Vichyä. Kumpikoha noista ois vaarallisempaa

Yhdellä pötölliselläkin pääsis jo aika pitkälle
Kysyin etteikö mitenkään saisi palautuksena kun ohrakuorman vie,edes pikkasen,tonnin konttikin riittäsO.J. kirjoitti:Kuinkahan Altialta sais viinaa isommissa erissä verottomana?
Kylläpäs saapas.MB TRAC kirjoitti:Alkoholikuluja ei saa(olen kysynyt) mutta jospa nuo kelpaisi
Rakennetteassa maatalousrakennus ja järjestettäessä harjannostajaiset, ovat harjannostajaisten tarjoilut verovähennyskelpoisia. Verotoimiston henkilön mukaan esim. tilatturuoka ja korillinen olutta menee aika kohtuudella läpi.
Ja varmana saapi.MB TRAC kirjoitti:Alkoholikuluja ei saa(olen kysynyt) mutta jospa nuo kelpaisi
Maatila on yritys siinä missä mikä tahansa muukin. Edellisestä johtuen verotuksessa ovat vähennyskelpoisia kaikki tulon hankkimisesta aiheutuneet menot, sillä rajoituksella, että edustuskuluista saa vähentää vain puolet. Eli jos viljanostaja pitää juottaa ympärikänniin ennen kauppojen syntymistä, hukkaantuneista viinoista saa vähentää puolet.
(Arvonlisäveroa ei edustuskuluista saa vähentää) Sitten jos sattuupi olemaan palkattua työväkeä, niin niille voi järjestää pikkujoulun tai muun
vastaavan tilaisuuden ja sen kulut ovat kokonaisuudessaan vähennyskelpoisia, myös alv. Ja jos verovalmistelija änkyttää vastaan, niin käske hypätä järveen ja lukee sen jälkeen aapisensa uudestaan. Aiheesta on ollut KHO:n päätös jo kohta kymmenen vuotta.
maatalousmenoihin mukaan
Juu, tuloverotuksessa arvonlisäveronpuolikas tietenkin menee vähennyksenä, mutta arvonlisäverotuksessa edustuskulujen alvia ei saa vähentää.
Uusi veroilmoitus
Seuraava uutinen veroilmoituksen täytön kanssa tuskaileville.
Veroilmoitusta selkeytetään ja se muutetaan alla olevan malliseksi:
1. Onko teillä rahaa? Rastittakaa oikea vaihtoehto.
__ Kyllä __ Ei
2. Jos vastasitte Kyllä kohtaan 1, merkitkää tähän, kuinka paljon.
____________________ euroa.
3. Jos olette täyttänyt kohdan 2, kirjoittakaa tähän kohtaan osoite, josta rahanne voidaan tulla noutamaan.
Lähiosoite: ____________________________________
Postinumero: ____________
Postitoimipaikka: ____________________________________
Seuraava uutinen veroilmoituksen täytön kanssa tuskaileville.
Veroilmoitusta selkeytetään ja se muutetaan alla olevan malliseksi:
1. Onko teillä rahaa? Rastittakaa oikea vaihtoehto.
__ Kyllä __ Ei
2. Jos vastasitte Kyllä kohtaan 1, merkitkää tähän, kuinka paljon.
____________________ euroa.
3. Jos olette täyttänyt kohdan 2, kirjoittakaa tähän kohtaan osoite, josta rahanne voidaan tulla noutamaan.
Lähiosoite: ____________________________________
Postinumero: ____________
Postitoimipaikka: ____________________________________
-
Murtola_Lasse
- Luokka: >500hv
- Viesti:
Niin on, kanisteri olisi kätevämpi, mutta tynnyri kaupalla taasen litra hinta halvempi!O.J. kirjoitti:Altialta maatalouspohjainen puhdas etanoli:
linkki
Kanisteri vai tynnyri, siinä onkin sitten miettimistä...
-
eläkeläismetsuri
- Luokka: Puutarhatraktori
Eikö se eläinlääkäri anna emakon porsintaa seuraavalle pirturesätin niinkuin ennenvanhaan, Ainakin naapurin isäntä sanoi näin käyneen. On paljon helpompi seurata jos vaikka emakko sattuu heittämään veivinsä. Mutta tuosta vähennysoikeudesta en mene vannomaan miten käy. Voihan siihen kirjoitaa saman kitä kertausharjoitusten lääkäri" Käytetään ulkoisesti ihonpuhdistukseen"