Kesannointivelvoite
Valvoja: Farmari-ryhmä
Kesannointivelvoite
Ei löytynyt kesantovelvoitteesta oikeen mitään selvää tietoa. Eli onko kesannointivelvoite siis poistunut eli jos ympäristötuen lisäehdot täyttyvät, voi laittaa rounduppia velvoitekesannoille tänä syksynä?
- aurajokilaivuri
- Luokka: >500hv
Re: Kesannointivelvoite
Tuo taitaa olla viimeisin virallinen tieto:konevaari kirjoitti:Ei löytynyt kesantovelvoitteesta oikeen mitään selvää tietoa. Eli onko kesannointivelvoite siis poistunut eli jos ympäristötuen lisäehdot täyttyvät, voi laittaa rounduppia velvoitekesannoille tänä syksynä?
http://www.mmm.fi/fi/index/ministerio/t ... santo.html
Lopussa on vielä puhelinnumerot lisätietojen kysymistä varten..
Mutta kuten tänä vuonna ei enää tarvinnut olla peltoja pakkokesannolla, niin tuskin uusia kesantoja tarvitsee perustaa ennen ensi vuotta? Eli tuolla näkökannalla kesannot voisi ruiskuttaa, ja perustaa tarvittaessa keväällä uudestaan jos niin vaaditaan, mahdollisesti? 
Eikös Konissio poistanut kesantovelvoitteen koko EU:sta. Monivuotisen viherkesannon on oltava aikaisempana vuonna perustettua, jos sen lopettaa.
- Maalaispoika
Tai sitten käy niin kuin mulle, eli saa maksaa kesken kesantokauden viljelyyn otetusta lohkosta ymp.tuen takaisin.Make kirjoitti:Eikös Konissio poistanut kesantovelvoitteen koko EU:sta. Monivuotisen viherkesannon on oltava aikaisempana vuonna perustettua, jos sen lopettaa.
Eihän siinä ole mitään epäselvää jos kesken kauden monivuotisenviherkesannon lopettaa, että ympit takaisin laskutetaan. Mä maksoin jo talvella viherkesannon keskeytyksestä ymp.tuen takaisin...Maalaispoika kirjoitti:Tai sitten käy niin kuin mulle, eli saa maksaa kesken kesantokauden viljelyyn otetusta lohkosta ymp.tuen takaisin.Make kirjoitti:Eikös Konissio poistanut kesantovelvoitteen koko EU:sta. Monivuotisen viherkesannon on oltava aikaisempana vuonna perustettua, jos sen lopettaa.
- Maalaispoika
Sen sai valita, ottaako laskun, vai vähennetäänkö tulevista tuista.Sepe kirjoitti:Eihän siinä ole mitään epäselvää jos kesken kauden monivuotisenviherkesannon lopettaa, että ympit takaisin laskutetaan. Mä maksoin jo talvella viherkesannon keskeytyksestä ymp.tuen takaisin...