No onhan siitä se hyöty ainakin, että MATA:sta saat 20% alennuksen, kun kuulut työterveyshuoltoon. Itse olen kolme vuotta ollut mukana, alussa kävivät tekemäs tilakäynnin ja kolmisen viikkoa sitten oli toinen terveystarkastus. Ei muuta kuin soitat uudestaan!Murtola_Lasse kirjoitti: Meille ei työterveyshuollosta ollut muuta hyötyä kuin lasku verovähennyksiin. Tilalla eivät käyneet kertaakaan. Joskus kyllä soittelin sinnepäin.
Noita romppeita jos listaa, niin ekana tulee mieleen radiopeltorit. Varmaan hinta/laatu-suhteeltaan halvin satsaus omaan terveyteen. Turvakengät on sit toinen jotka on päivittäisessä käytössä ympärivuoden. Enää ei varmaan osaisi tavalliset saappaat jalassa töitä tehdäkään.
Ilmapenkkiä ja ilmastointia on ykköskoneessa, molemmat on hintansa väärtejä.
Sit joka koneessa on ensiapulaukut, lisäksi navetalla ja autossa. Samoin alkusammutus kalustoon on tullut satsattua viime aikoina aika tavalla. Nämä nyt on ehkä sellaista passiivista turvallisuutta, mutta yhtä kaikki olennainen osa toimivaa maatilaa.
Vapaa-ajan ja loman merkitysta ei voi vähätellä. Ehkä enemmänkin pitäisi opetella olemaan jouten, sillä mun lomani on aika aktiivisia... Pääasia kuitenkin, että ajatukset saa muualle ja maiseman vaihtumaan.
Tämä on tärkeä keskustelu ja hyvä huomata että moni on oikeasti miettinyt asioita
-Mf-