Suolla

Kaikkea mikä liittyy yleisesti maatalouteen. Uutisista, kehityksestä, tulevasta, maatalouskaupoista, lehdistä ja järjestöistä. ym..

Valvoja: Farmari-ryhmä

amis
Luokka: yli 100 hv
Viesti:

Suolla

Lukematon viesti Kirjoittaja amis »

Millaistas hommaa on suolla esim. traktorilla ajaminen? Eikös turve syty erittäin helposti? En kyllä ite rupeis semmoseen hommaan.... :roll:
jiipee
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja jiipee »

Nykyäänhän turvehommat on aika siistiä puuhaa, kun on traktroreissa ilmastoinnit. Turve (siis kuiva) kyllä syttyy aika helposti tosiaan palamaan, mutta senpä takia oikein kuivina kausina turvetta pyritään nostamaan yöaikaan, jolloin kaste vähän auttaa ja toisaalta tuuli ei ole voimakasta. Mutta tarkkana noissa hommissa täytyy olla. Tiesitkös muuten sitä, että turvesuo voi kyteä vaikkapa lumipeitteen allakin ja se on muuten tosi hankala saada sammumaan
amis
Viesti:

Joo, enkä sitä likaisuutta pelkäis, mutta just tuo syttyminen.... Ja joo, tiesin kyllä että turve voi kyteä todella kauan. Pyöriihän töllössä se vakuutusyhtiön mainoskin, jossa äijä on ollu 2 viikkoa sitten viimeksi suola kaivamassa ja silti oli lieskat 20 metriä :wink:
Wilpo
Luokka: >500hv
Viesti:

Lukematon viesti Kirjoittaja Wilpo »

Eikös joskus ollu jotain lentovalvontaakin noissa turveaumojen valvonnassa. Onko sellasta vielä nykyään?
Wilpo
Viesti:

Re: Suolla

amis kirjoitti:Millaistas hommaa on suolla esim. traktorilla ajaminen? Eikös turve syty erittäin helposti? En kyllä ite rupeis semmoseen hommaan.... :roll:
Hesus:en sivuilla on monipuolisia suokuvia. Näyttäis suotyö ainakin traktorille märkänä vuotena olevan tosi raaka.

Linkki Hesus:en sivuille:
http://www.netikka.net/mikko.pikkutupa/neva_kuvia.htm
amis
Viesti:

Eiä se varmaan ole koneillekaan hääviä:

http://www.pottupellossa.com/galleria/d ... =-83&pos=3

http://www.pottupellossa.com/galleria/d ... -2&pos=350

Pottupellossa on kanssa aika paljon noita suokuvia....
hesus
Luokka: Puutarhatraktori

Lukematon viesti Kirjoittaja hesus »

Wilpo kirjoitti:
amis kirjoitti:Millaistas hommaa on suolla esim. traktorilla ajaminen? Eikös turve syty erittäin helposti? En kyllä ite rupeis semmoseen hommaan.... :roll:
Hesus:en sivuilla on monipuolisia suokuvia. Näyttäis suotyö ainakin traktorille märkänä vuotena olevan tosi raaka.

Linkki Hesus:en sivuille:
http://www.netikka.net/mikko.pikkutupa/neva_kuvia.htm
Muako tarkoitat? Ei nuo mun omat sivut ole. On vain tapana käydä tuolla foorumissa kattomassa mitä siellä höpistään :wink:
Wilpo
Viesti:

hesus kirjoitti: Muako tarkoitat? Ei nuo mun omat sivut ole. On vain tapana käydä tuolla foorumissa kattomassa mitä siellä höpistään :wink:
OK.. En tiedä mistä olin sut yhdistänyt noihin sivuihin. :wink:
hesus

Lukematon viesti Kirjoittaja hesus »

Wilpo kirjoitti:
hesus kirjoitti: Muako tarkoitat? Ei nuo mun omat sivut ole. On vain tapana käydä tuolla foorumissa kattomassa mitä siellä höpistään :wink:
OK.. En tiedä mistä olin sut yhdistänyt noihin sivuihin. :wink:
Minä tuon laitoin tuonne maatalousaiheisiin linkkeihin
91
Luokka: 50 hv., takaveto

Lukematon viesti Kirjoittaja 91 »

Joo kyllähän toi suohomma on aika kovaa touhua. Yhyren päivän olin viimekesänä siälä istumas ja kyllä siinä kone aika lujilla 30motin imuvaunun ees ku oli noin 2-5cm kuivaa höperöä päällä ja alla märkä neva, muttei se sinne pianunu kuopi, vain eteenpäin. Kyllä siälä pitää olla tarkkana koko ajan ton palon varalta. Sammutus säiliö pitää olla nokalla palon varalta. Raktori pitää puhaltaa aika usiein ettei pölyä keräänny paikkoohin ja sitte tossahda palamaan. 8)
Ileh
Luokka: yli 300 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja Ileh »

Jooh, itteäkin kiinnostais ehkä sitten vuoden päästä lähteä turvesuolle kesätöihin... Paljokos on tuntipalkka 8)
jiipee
Luokka: Piikkipyörätrak. 20 hv

Lukematon viesti Kirjoittaja jiipee »

Valmet705 kirjoitti:Jooh, itteäkin kiinnostais ehkä sitten vuoden päästä lähteä turvesuolle kesätöihin... Paljokos on tuntipalkka 8)
Riippuu työmiehen taidoista, iästä ja kokemuksesta. Mutta kyllä mä sanoisin, että juuri traktorikortin saanutkin (olettaen, että osaa hommat) tienaa sen 6 euroo tunnissa vähintään. Siitä sitten lähdetään ylöspäin. Kantoja pääsee kyllä keräämään ilmatteeksikin :lol:
91

Lukematon viesti Kirjoittaja 91 »

JiiPee kirjoitti:Kantoja pääsee kyllä keräämään ilmatteeksikin :lol:

:D heh
8400

Lukematon viesti Kirjoittaja 8400 »

joo olis mullaki kiinostusta ja ajokokemusta mut ei oo paikkaa minne mennä
Akun kone

Lukematon viesti Kirjoittaja Akun kone »

Ite oon tod. näkösesti menossa suolle töihin ni mitä siellä pääsee ekana kesänä tekemään ?
Vastaa Viestiin