Jokaisen mielipiteille/ideoille avoin keskustelupalsta, maatalouden eri aiheista. Tule mukaan keskustelemaan. Jollet ole vielä rekisteröitynyt, paina rekisteröidy-tekstiä alapuolella.
Saanen puitua huikeat 2,5 ha:n öp:t ensi viikolla. Pieniä siemeniä tulee niin vähän, että lämminilmasiilokuivurin kuivauskennot eivät täyty. Sulkemalla ylemmän kennon uskaltanen yrittää, mutta puhallusta on pienennettävä reilusti etteivät lennä läpi. Tällöin nousee lämpö, jota jo muutenkin on liikaa, koska viljoilla on pidetty 60-65 ja öp:n suositus n. 40-50 celsiusta.
Kysynkin osaisiko joku neuvoa mikä olisi sopiva suutin Oiloniin? Uuni on Arska 3000 S vm -91. Nykyinen suutin on muistaakseni 3 tai 3,5 gallonan. Voisiko yrittää niinkin pienellä kuin 1,5 tai 2 gallonaa? Paineen laskulla en ala taiteilemaan, koska se muuttaa sumua ja sitä myöten menisi "kaik uusiks".
Meneekö kosteuden mittaus digi-Wilellä rypsin asennolla? Vai pitääkö käyttää jossain superkalliissa kalibroinnissa erikseen öp:lle?
Itse olen kuivannut normisäädöillä, kuitenkin aina syyskuussa.
70 lämpötilaakin ollut, on itänyt sekä saatu öljyä puristettua.
Itsekin pelkäsin siementen joutumista poistoputkesta ulos, kuitenkin suurinosa oli sylkynpalasia. Antti vm.82 , uudet viskoo kyllä ulos.
digiwilessä tais olla ihan valmis numerokin , oma vanhawile piti soveltaa jotenkin, em mä enää muista.